Sadržaj:

Video: Istinski odnos prema Rusima u Evropi

Video: Tradicionalni principi u povrtarstvu 2024, April
Anonim

"…Kada govore o globalnom miru, zapravo ne misle na svijet naroda, već na svijet elita koje su iznenada izašle iz sistema nacionalne kontrole i donose odluke iza leđa lokalnog stanovništva", piše u knjizi Ljudi bez elite: Između očaja i nade”filozof, politikolog, bivši profesor Moskovskog državnog univerziteta Aleksandar Panarin. I dalje: "…elita, preorijentisana na globalne prioritete, prestala je da bude opunomoćenik nacije i njen glas." Pogledaćemo i Evropu iznutra očima običnog turiste.

Avanture "Alenke"

Dobronamjernost usađena u poštovanje i pobožnost. Ni najmanje sarkazma ili prezira. Bez hladne ravnodušnosti ili pristojnog odbijanja. Ni osmeh sa odbojnošću u mojoj duši. Trošio sam se, zagrijan našim političkim TV emisijama. U Evropi se prema Rusima tretira sa najvećim poštovanjem i samozadovoljstvom.

… Moja supruga i ja volimo putovati. Obično se smjestimo u jeftine stanove, naručene i plaćene mjesec dana, pa čak i ranije. Stranac, ali stan, a ne hotelska soba, daje, iako prolaznu, iluziju nekakvog srodstva sa gradom u koji ste došli kao turista. Uz to, udobnost doma ne može ništa zamijeniti, a nismo više ni mladi.

Moja supruga i ja imamo pravilo - ostaviti stan čistiji nego što je bio prije useljenja. I budite sigurni da imate gomilu svježeg cvijeća na stolu. Isušim kuhinjski sto i šporet pred odlazak, iznesem smeće, brišem stočić u lođi i pisaći sto, prkosno pomislim: „Neka Evropa zna našu…“

Prilikom susreta sa vlasnikom apartmana slušamo ljubaznu instrukciju (ne pušite u stanu, ne vozite goste, ne pravite buku nakon 23:00 sata, ne bacajte flaše sa balkona, ne praznite opuške i papir u toalet, ne kradite peškire…). Lista upozorenja i zabrana može djelovati znatiželjno, ako ne i uvredljivo, a govori o tužnom iskustvu vlasnika koji su riskirali iznajmljivanje turistima.

Nakon što sam odslušao monolog pomalo uznemirene domaćice (a sada, molim vas, vaše pasoše, uzeću kopiju), opraštajući se do dana polaska, svakako ću joj pokloniti Alenka čokoladu, posebno donetu iz Moskve. Provjereni sovjetski brend poznate tvornice konditorskih proizvoda "Crveni oktobar". Takve čokolade u inostranstvu nema. Ima bolje, ali toga nema. A djevojka Alena, sa očima na pola neba na omotu, još jednom nagovještava strankinjama da iz naših djevojaka izrastaju najljepše žene na svijetu.

Ali ozbiljno. Strane hostese ostavljaju oduševljene odzive o takvim turistima na društvenim mrežama i preporučuju nas svima, svima, svima…

U Firencu je "Alenka" otišla prema namjeri. U Đenovi, Alenka je imala drugačiju priču.

… Bilo je besmisleno čekati pauzu u razgovoru, ali smo žurili. Kada dva Talijana razgovaraju (tačnije, pucaju u rafalima), pauza po definiciji ne može biti. Upao sam sa pitanjem u trenutku kada je jedan od sagovornika udahnuo. Bilo je to na železničkoj stanici, a ja sam pitao onu koja mi se učini uglednija, što znači sa znanjem engleskog, kojim autobusom je zgodnije doći do Garibaldijeve ulice (lokalni taksisti, što piše čak iu njihovim italijanskim turističkim dopisima, nazovite jednu cijenu, a prilikom iskrcavanja cijena se povećava nekoliko puta - dakle, autobus je pouzdaniji). Žena se odmah prebacila na mene, zaboravivši na onog s kim je upravo zakačila jezike. Moj zahtjev je bio ozbiljniji. Vidjela je to iz zabrinutog pogleda moje žene. Srećom, na željezničkoj stanici u Firenci nema besplatnog Wi-Fi-a, a nismo uspjeli doći do vlasnika stana koji nas je dočekao.

Englezi Italijana bili su još blještaviji. Stvar se završila time što je Alba (tako se predstavila kao sredovečna Italijanka, "alba" - od italijanskog "zora") nazvala vlasnicu našeg stana sa njenog telefona, navela vreme i mesto sastanak, promijenila rutu, ušla sa nama u autobus 23 D i, uvjeravajući se da se sada sigurno nećemo izgubiti, iskočila sam samo na stanici ranije da presjednem na svoj autobus. Pozdravljajući se, zagrlili smo se. Dao sam Albi "Alenku".

Rastali smo se kao rođaci i to je trajalo samo 15-20 minuta. Na vratima autobusa Alba nam je pokazala palcem: "Moskva - unutra!". Mada nikad nisam bio u Moskvi

U autobusu u Firenci sam ustupio mjesto jednoj dami (njene godine se moglo procijeniti po mužu koji se snažno oslanja na štap). Gospođa se zahvalila na engleskom i odmah rekla da je provela šest sati na nogama, od čega četiri u galeriji Ufica, da je Engleskinja, a muž Nijemac, da su posljednji put u Firenci bili 60. rođendan, što znači - davno da im je sin bio oženjen Španjolkom, a unuka se družila sa Šveđaninom…

„Međunarodna porodica“, jednostavno sam odgovorio.

- Da. - uzdahnula je Engleskinja. - Živimo u dva grada - šest meseci u Berlinu, šest meseci u predgrađu Londona. Ali sanjam da živim ostatak života u Firenci…

Prateći bonton, pozvao sam damu u Moskvu. Pozdravljajući se, zagrlili smo se. Sljedeću "Alenku" sam, naravno, poklonio ovoj engleskoj "kraljici".

Toliko o odnosu prema ruskim "teroristima", "trovačima", "osvajačima"… Prema muškarcima u "ušankama", "smrdeći na votku i beli luk".

U Đenovi je supruga sušila kosu fenom i odmah se ugasi svetla u celom stanu. Ok, bilo je jutro. Naponski relej je elementarno reagirao na prenapon u mreži. Sitnica. Otvorite poklopac, vratite relej u prvobitni položaj i usmjerite. Ali nije bilo garancije da se neuspjeh neće ponoviti. Očigledno nešto sa fenom za kosu. Zovemo domaćicu. Hiljadu izvinjenja! Pola sata kasnije donijeli su nam novi fen za kosu i … ogromnu kutiju italijanskih kolačića na poklon.

Ova kućna sitnica, čini se, mogla bi postati pukotina u našem odnosu, ali nas je, naprotiv, zbližila. Na sitnicu smo reagovali kako i dolikuje - dobronamernim osmehom, a "italijanska strana" - trostrukom odgovornošću i zahvalnošću na našoj toleranciji. Na društvenim mrežama razmjenjivali smo tople kritike jedni o drugima.

U istoj Đenovi, majka i njena osmogodišnja ćerka nisu bile lijene da dobro zaobiđu s nama kako bi nas kroz labirinte uskih lučkih ulica odvele do okeanarijuma

U Milanu je veoma mlad čovek, verovatno student (odnosno, predstavnik najnovije političke formacije, po mom mišljenju, "mora" biti napunjen antiruskim osećanjima), isključio muziku na svom pametnom telefonu, u čemu je uživao cijelu šetnju, namjestili navigator i precizirali put do "milimetra" do hotela "Šampion", poželjevši dobar dan i sunčano vrijeme (bilo je kišilo).

Da, dugo nisam sreo tako obrazovane mlade ljude u svojoj rodnoj Moskvi! Ili sam ja nesretan?

Mi volimo Ruse - Rusi vole nas

Mršav, preplanuli, atletski, samouvjeren, prodornih očiju i oštrih crta lica, kao holivudski kauboj, taksista Mirko (prijatelj vlasnika naših apartmana na Svetom Stefanu u Crnoj Gori) za vrijeme praznika (od maja do oktobra)), od zore do zore, sedam dana u nedelji, sastaje se, dostavlja u hotele i vile i ispraća turiste. Spava, prema njegovim riječima, ne više od pet sati dnevno, ali on, Mirko, čim smo se dočekali na tivatskom aerodromu, započeo je naš dijalog anegdotom o Crnogorcima.

- Ima dva prijatelja. Mirko se lukavo smiješi u salonski retrovizor. - Pita jedan drugog: "Šta bi radio da imaš puno, puno novca?" „Sjedio bih u stolici za ljuljanje i gledao zalazak sunca“, odgovara prijatelj. "Pa… pogledaj godinu… drugu… umoran sam… šta onda?" "U trećoj godini ću polako početi da se ljuljam."

Mirko se smije. I mi, putnici, takođe, ali posle pauze, probavili smo bodljikavu mešavinu srpskih i ruskih reči. Mirko, gestikulirajući i gotovo ne dodirujući volan, majstorski izlazi iz neurednog "krda" automobila, uz različite glasove trube. Vozimo se na planinsku serpentinu staze. Desno je litica i more. Lijevo je kameni zid, ciničan u svojoj ravnodušnosti. More, pa duboko diše, pa uopšte ne diše. Kao da smo u autu. Crnogorski Srbi su hrabri vozači na koje se ponose i razmeću se.

Mirko je i politički pametan.

- Sadašnji predsednik sedi ovde. Mirko je na trenutak pustio volan i kucnuo se po vratu. - On želi u NATO, a mi ne želimo. Mi smo mala zemlja. Imamo puno sunca i mora. Volimo Ruse - Rusi vole nas. Pogledajte koliko ih je izgrađeno! Svi su Rusi. Rusi su uredili modernu Crnu Goru. Zahvalni smo vam.

Mirko je htio da se okrene nama, koji smo sjedili na zadnjem sjedištu i ispružio ruku, ali se na vrijeme uhvatio - auto je ulazio u strmu planinsku krivinu.

To nisu samo riječi.

Dobronamjernost Crnogoraca osjetite na svakom koraku - u radnjama, kafićima, na ulicama, na plažama… - reći će vam, pokazati, uzeti vas za ruku. Sa osmehom. Sa toplinom u očima. Istina, ima mnogo Rusa. I turisti i oni koji su izabrali Crnu Goru za boravak

U gradu Baru, koji se nalazi na granici sa Albanijom, žena, vidjevši da gledam očima nekoga ko bi mogao da fotografiše mene i moju suprugu kraj tradicionalnog simboličnog gradskog spomenika "Volim Bar", nudi pomoć. Počeli smo da pričamo. Nadia je iz Perma. Tačnije, rođena je na Dalekom istoku, udata u Perm. Rodila je ćerku. Otvorio sam sopstveni biznis. Ćerka je porasla. Sa mužem nije išlo… Ćerku sam poslala na studije u Englesku, a ona se sama preselila u Crnu Goru, u Bar. Posao u Permu cvjeta, o čemu svjedoči kćerkino mjesto studiranja i luksuzni "kastrat" - spoj nauke i strasti. Nadia je otvorila posao u Baru kako bi dobila zgodnu vizu.

- Jednom u šest meseci pređem granicu sa Albanijom, tamo popijem kafu i vratim se.

Svojim mercedesom nas je odvezla do Starog grada - glavne istorijske znamenitosti Bara. Rastali smo se kao rođaci.

Ljudi postaju ljubazniji pod crnogorskim suncem.

Osmeh sve čini vedrijim odjednom…

Kažu da se na njemačkom može samo zapovijedati. Vodite poslovne razgovore na engleskom jeziku. Na italijanskom - pjevaj i priznaj svoju ljubav…

Na španskom možete i jedno i drugo, i treće, ali sa udvostručenom strašću.

Iznajmili smo malu garsonjeru 20 minuta hoda od muzeja Prado, zbog koje smo, zapravo, i došli u Madrid. U staroj, na granici sa "obojenom", kvartu. Granica je uska, razvučena ulica. Od prozora do prozora. Ako ne zavjesite prozore i ne spustite roletne, tada vaš lični prostor postaje prostor vašeg susjeda. I obrnuto. Život na prvi pogled. Ovdje je običaj da se sretnemo pogledom, nasmiješimo se, a bolje je odmahnuti rukom u znak obostrane simpatije: "Nola" ("Ola-ah-ah")…

Ovo "hola" čućete i izgovoriti u različitim intonacijama na desetine puta dnevno - na tezgama u prodavnici (meso, mlečni, riba, hleb… - posebno); plaćanje na blagajni; od prolaznika koji slučajno sretne vaš pogled; obavezno - od susjeda u liftu ili na ulazu; na blagajni u metrou, u apoteci, u pekari, u baru… Ovaj kratki pozdrav sa dva pjevna samoglasnika, takoreći, obavještava sagovornika o vašoj dobroj namjeri i povjerenju, otklanja sumnju i tjeskobu. Ako hoćete, ujedinjuje se nevidljivom niti, doduše privremenom, ali sunarodnika - mi smo u Španiji i sretni smo zbog toga. Došli smo ovdje sa uvjerenjem da će nam se svidjeti. I mi volimo…

"Obojeni" ljudi ispunjavaju kvart svojim bojama. U njemu žive po zakonima svoje nacionalne tradicije i navika, ali osjećaju ivicu, shvaćajući da je glupo i opasno penjati se u čudan manastir s vlastitom poveljom

Ima svoj način govora, kretanja, gestikuliranja, osmijeha, šutnje, ispijanja kafe… Svoj način oblačenja. Često van sezone iu pogrešno vrijeme šareno, kako se čini posjetiocu. Međutim, ne prkosno šareno, već samo naglašavajući jednu ili drugu egzotično odjevenu osobu na općoj pozadini. Izgled, kao "vizit karta" - ja sam iz sjevernog dijela Afrike, a iz Latinske Amerike. To je kao signal drugima: kada komunicirate sa mnom, budite ljubazni da uzmete u obzir osobenosti mog "ja".

Zastrašujuće svijetle pamučne tunike do bokova ("dashiki") s farmerkama; do prozirnosti, snježnobijele, lagane kao til, haljine za muškarce („kandura“), ispod kojih se vide umorne noge u sandalama… Majice oslikane ispod paunova repa; arapski muški jalabiya; Indijske harem hlače; tunike grand-bubu, krojene a la bat…

Strogo englesko trodijelno odijelo, obično plavo, sa ukusnom kravatom, poletno plavo (Hemingway stil) ovdje je rijetkost. Pređete ulicu i fizički osjetite promjenu u kvaliteti života. Crna žena je sjedila u hladu magnolija i potpuno se stopila sa crnilom. Samo je žar cigarete otkrio svoje prisustvo na ovom Malevičevom crnom kvadratu. Vjerovatno se u ovoj četvrti priča, svađa i smije glasnije nego u ostalima, ali (iznenađujuće) to ne stvara osjećaj tjeskobe i napetosti. Međutim, ko želi, oduševit će se agresijom. Zečja rupa je, čak i u odsustvu zeca, puna straha, duhovito je primetio Jules Renard.

U Madridu ima mnogo uličnih prodavaca sa Crnog kontinenta. Torbe, bižuterija, tamne naočale, suncobrani… U šavove šatora, na kojima leži roba, uvlače se gajtani. Na prizor policije, šator se momentalno sklapa u torbu. Takvi trgovci mogu zauzeti cijelu ulicu. Zanima me kome je namenjeno ovo sniženo smeće, kom kupcu? Video sam tamnopute prodavce kako pitaju za cijenu, ali nikad ništa nisam kupio.

Čim ne na španskom, krhka Laura (uglavnom sredovečne Špankinje, budalaste, kao seljanke), u kojoj sam odmah sa humorom pogodio učiteljicu, gospodaricu skromnog stana, koji smo supruga i ja iznajmili u Madridu i do najsitnijih detalja objasnila nam kako da koristimo kućne i tehničke stvari svog doma, i, pozdravivši se "do sljedećeg dolaska u Madrid", tako je … nestalo plina u boci u kuhinji. Vruća tava za pečenje od telećeg odreska ukusno je žuborila maslinovim uljem, a plavo-žuti fitilj plamena je zamro ispod. Vidio sam to kao simbol i postavio sebi tužno pitanje: šta ćemo mi Rusi ako se naš glavni hranitelj, gas, okrene od nas? Međutim, nepunih pola sata kasnije, Laura nam je donela novu flašu i korpu voća u znak izvinjenja za neprijatnosti.

Uvjerio sam je:

- Samo u Rusiji je gas besmrtan.

Odrezak smo popili vinom.

Molim vas, gospodine

Nakon gledanja televizijskih političkih emisija u kojima su učestvovali političari, politikolozi i kolege novinari, otišla sam u Poljsku s neugodnim osjećajem tjeskobe – kako će oni to dočekati? Neće li putovanje biti pokvareno sitnim trikovima „uvređenih Rusiji“Poljaka? Žgaravica je na sebe podsjetila otrovne riječi popularnog u Moskvi poljskog novinara Zygmunda Dženčkovskog (čest gost televizijskih političkih sjednica na svim našim strpljivim državnim kanalima do mazohizma): "Rusija je umorna od cijele Evrope!" Dženčkovski se, radi ubedljivosti, prerezao u grlu u studiju ivicom ruke. Istovremeno, škorpion koji je upravo ugrizao neprijatelja zavidio bi na izgledu "ajkule perjanice".

Kad sam ujutro išao u Poljsku, lično sam primio odgovor poljskog kolege. Moj sin, koji se upravo vratio s putovanja u Poljsku, uvjeravao me je: „Tata, nemoj to uzimati k srcu. Eto šta je emisija da stolice lete. Poljaci nas bar poštuju. Tamo sam se osećao veoma prijatno.”

Sin ima 23 godine. Generacija bez traga "istorijske prašine". Štaviše, bio je uspješan džez pijanista. Čovjek najravnodušnije profesije prema politici. Osjeća se dobro. A meni, već sijedom "novinarskom vuku" sa sovjetskom biografijom, po želji uvijek mogu u praksi pokazati riječi kolege Dženčkovskog. Nisam isključio, na primer, da u kafiću ili restoranu konobar, pogodivši Ruse u mojoj ženi i meni, pljune na tanjir, a onda nam sa osmehom donese ovu "poslasticu": "Molim te, tiganj".

Postoje istorijski razlozi za moju "šizofreniju". Tako su u parku Skaryszewski u Varšavi, neposredno prije našeg putovanja u Poljsku, nepoznate osobe oskrnavile spomenik sovjetskim vojnicima. Na spomeniku su bili naslikani kukasti krst i amblem oružanih snaga poljskog podzemlja tokom Drugog svjetskog rata "Domovska vojska". Spomenik su pokvarili natpisi: "Crvena kuga", "Dole komunizam!", "Gubi se!" Vandali su više puta polivali ovaj spomenik sovjetskim vojnicima u Varšavi crvenom bojom, pisali nepristojne riječi. Jednom riječju, moji strahovi od poznate zlovolje Poljaka bili su utemeljeni.

Zamislite moje čuđenje kada smo u svim gradovima Poljske kroz koje smo proputovali (Varšava - Vroclav - Krakov - Varšava) primljeni kao rođaci. I oni će tražiti, i pokazaće, i uhvatiće te za ruku…

Uskočili smo u tramvaj, ali sitnica da platimo kartu, nema. Nema problema! Svaki putnik se menja sa osmehom. Jeste li u nedoumici kako platiti karticom preko terminala? Pokazaće se. I u trgovinama, iu kafićima, iu kupeu vozova, i na blagajnama željezničkih stanica… - sve ljubazno. Nisam očekivao, a djevojka na željezničkoj blagajni u Wroclawu sugerirala mi je da imam pravo na popust prema godinama. I ponudila je treću jeftiniju kartu. Gdje je otrov?

Novinar Dariusz Tsyhol, koji je pao u nemilost vlasti samo zato što je studirao na Moskovskom državnom univerzitetu i (naravno) zna (i voli!) ruski jezik, na jednoj večeri je „ispravio mozak“. Starac, Darek se uzbudio, običan narod ne drži zlo protiv Rusije, protiv Rusa. Nadalje! Poštovani su barem zbog činjenice da ste jedini koji se zapravo suprotstavljate Državama.

Dariush (njegovi prijatelji ga zovu Darek) diplomirao je na Fakultetu novinarstva Moskovskog državnog univerziteta 1988. godine. Objavio je seriju članaka u poljskom onlajn izdanju Glasa Rusije, za koje je desničarski nedeljnik Gazeta Polska optužio Dareka za … antidržavnu zaveru. Autori članka "Sjena Moskve na poljskoj televiziji" uvjerili su čitaoce da se unutar državne televizije TVP (tada je Darek radio na TV) sprema antipoljska zavjera. Jedan od glavnih „heroja“„zavere“, autori su učinili Dareka, koji je radio kao dopisnik poljske novinske agencije u Moskvi, ratnog reportera i zamenika glavnog urednika lista NIE. Dariush Tsykhol nazivan je "glasnikom Kremlja" i "ruskim agentom". Dariusz je sada šef nedjeljnika Činjenice i mitovi. Takođe voli Rusiju i ruski jezik. I ni za jotu nije odstupio od svojih stavova. To je to.

Na večeri sa poljskim kolegom složili smo se da je činjenica da je Rusija kriva za sve nevolje moderne Evrope gora ne za Rusiju, već za samu Evropu. Jer rusofobija dezorijentiše evropske političare. Paralizira njihovu profesionalnu volju. Proklizava lažne orijentire, a oni pogađaju lažne mete

Ne postoji jedinstvena Evropa istomišljenika. Evropljanin se ponovo pokreće i ne shvataju svi kako će se završiti.

Započeo sam ovaj esej citatom iz knjige filozofa Aleksandra Panarina. Završiću njegovim vlastitim zaključkom: „Elite koje su htjele postati globalne nisu se odrekle samo svog nacionalnog identiteta i zaštite nacionalnih interesa. Odbili su da sa svojim narodima podijele teškoće postojanja povezane sa zapoviješću „u znoju lica svoga da dobijete kruh svoj nasušni“.