Sadržaj:

Ekspedicija u kraljevstvo Čud

Video: Ekspedicija u kraljevstvo Čud

Video: Как вылечить гипертонию и атеросклероз Рецепт из Золотого фонда 2024, Maj
Anonim

"A sada ću vam pokazati nešto što definitivno nikada niste vidjeli… vampirski zub." Prvobitni skepticizam je odmah nestao kada je stavio kutiju na sto ispred nas.

Prešavši rijeku, naša ekspedicija je stigla do kamenite obale prekrivene velikim kamenim kamenjem. Zadržali smo dah, pogledali okolo. Mir i tišina, najbliže selo je udaljeno 20 km od nas, a i tada tamo živi 1,5 seljana, kako kažu u ovim mestima. Naš vodič skida pištolj s ramena, pažljivo viri na rub šume, treba biti na oprezu. Pre bukvalno pola sata, šetajući suprotnom obalom, primetili smo sveže tragove medveda, prilično krupnog, na mekom tlu. Klifonogi su u potrazi za hranom izašli na obalu, ali su se, ne nalazeći ništa ukusno, povukli nazad u šumu. I iako nas je bilo mnogo, i hodali smo prilično bučno, ipak je vrijedilo biti oprezan.

"Šta je?" - jedan od članova naše ekspedicije pokazuje u pravcu velikih gromada. Na njima su jasno vidljivi mali mokri otisci stopala, lanac otisaka koji se brzo suše na suncu. Pregledavamo nalaz. Veličina stopala je mala, otprilike veličine 35-36. Ne tako davno ovamo je prošla žena ili dijete, ali otkud dijete, a žena u okrugu ne može biti. Mjesta su gluva i divlja, samo rijetki lovci lutaju u potrazi za divljačom. Naš vodič zamišljeno ispituje tragove: "Ova čuda su prošla, oni su ovdje vlasnici…" "Peipsi ljudi?" - pojašnjavamo. „Pa, da, čuda“, klima glavom vodič. - "Oni nas ispraćaju…"

* * *

Prvih dana maja Tatjana Kudimova pozvala je iz Kudimkara, koji se ne nalazi na teritoriji okruga Komi-Permjak, i ponudila da obiđe mesta moći, poseti drevna naselja koja bi verovatno mogla da pripadaju kulturi mitskog Čuda. ljudi koji su živeli u tim zemljama pre mnogo stotina godina.peške tajgi putevima neverovatnih mesta - Arazai, Ramenye, Pronin Klyuch. Ali Tatjana je bila potpuno zaintrigirana ponudom da ode u Pozhvu i svojim očima vidi zub … vampira.

Okupljajući se od strane zajedničke grupe Ruske NLO istraživačke stanice i Permskog geografskog kluba, krenuli smo iz Perma prema Kudimkaru, ponevši sa sobom instrumente za proučavanje anomalnih pojava, fotografsku i video opremu…

Kudymkar nas je dočekao vedrim nebom i toplim majskim suncem. Nakon prenoćišta u gradu, rano ujutro smo krenuli prema prvom mjestu moći koje smo planirali posjetiti. Trebalo je voziti oko 100 kilometara autoputem, još 20 kilometara tajga putevima i oko 8 kilometara pješice.

Tatjana nas je odvezla u Arazai - jedno od drevnih naselja okruga Komi-Permyak. U spomen na drevne ljude koji su ovdje živjeli, ostalo je samo ime mjesta. Prije nekoliko godina ova zemljišta su prebačena za ekoselo. A danas su tri porodice živele daleko od civilizacije, formirajući plemensku zajednicu. Vještica Volodja, koja nas je pratila, misteriozno je rekla: „Ispod planine Arazai, u zemlji je sakriven jedan od kristala koji su koristili naši preci. Isti kristal je u Okunevu i drugim zonama. Pod Arazayem, kristal još uvijek "radi". Postoji mjesto moći.”Da li jeste ili nije, morali smo provjeriti…

Na prilazima naselju čekao nas je neobičan nalaz. Iz daleka smo primijetili nekakvu tračak na cesti, duguljasti predmet je ležao u travi. Priđosmo bliže, konjska lobanja, izbijeljena na suncu, leži kraj puta, nedaleko iz trave vire kosti.

Dižemo se do Arazaija, visokog, svijetlog mjesta, s prekrasnim pogledom na sve strane. Tatjana pokazuje na istok u pravcu dalekih visina: "Na tim mestima je, kažu, sačuvan podzemni grad Čud." Konstantin, šef lovačkog gazdinstva, koji nas je pratio tokom čitave ekspedicije u slučaju neočekivanih susreta sa divljom životinjom, klima glavom: „Na ovim mestima često se dešavaju neobične pojave. Neke su slične bajkama, ali se te priče često ponavljaju. Naši lovci na šumskim stazama susreću neobične ljude. Dešava se da lovac na losa u divljini zakuca, počne da kolje. Iz šume izlazi čudan, bradati čovječuljak, stara mu je odjeća i kaže: "Da ti pomognem." Hunter se naravno slaže. Režu trup, lovac odreže komad mesa, okreće se svom neočekivanom pomoćniku: "Uzmi, hvala na pomoći!" Dešava se da se na mjestima drevnih naselja viđaju takvi ljudi: dolaze niotkuda i nikuda ne odlaze. Obično svako ko ih vidi primeti - lice im je bledo, ili se razbole, ili žive u sumraku…"

Svetlana živi sa odraslim sinom u nama najbližoj kući. U ova mjesta smo se doselili prije tri godine, podigli kuću i osnovali domaćinstvo. Poziva vas za sto, priča o svom životu. Osnovni principi su život u skladu sa prirodom, isti kao i kod Anastasijanaca, sljedbenika Maigretovog djela. Žive od onoga što im daju zemlja i šuma. „Samo se čini da je zemlja teška za obrađivanje“, kaže Svetlana. “Sve zavisi od toga kako se osjećate prema njoj i kako distribuirate posao. Zemlja nas liječi i hrani. Želimo da pokrenemo jesenje koze, po staroj tradiciji pravićemo lekovito mleko. Okolo ima puno ljekovitog bilja, napravio sam potrebnu kolekciju, nahranio kozu ovom biljkom, prošla je kroz sebe i dala vam mlijeko, u kojem su se sačuvale sve ljekovite tvari. Piješ i dobijaš snagu…"

U dvorištu primjećujemo čudan osmougaoni stup od balvana u čijem se središtu na visokim stupovima uzdiže mala koliba. „Sin je odlučio da sakupi lisice“, objašnjava Svetlana. “Ovakva kuća, sa osam strana, skuplja snagu u sebi, do jeseni će završiti kuću, posipati podnožje brvnare, i dobićete brdo. Zimi će tamo biti toplo i udobno."

Na granici šume, na starom moćnom drvetu, vise dva ogromna božja balvana od čvrstih stabala sa izdubljenim jezgrom. Gornji i donji dio paluba su zatvoreni drvenim čepovima, a u sredini paluba su napravljene male rupe. "Koprivnjača!" - pretpostavljamo.

Hodajući po Arazaiju u krug, razgovarajući sa ljudima koji ovde žive, počinjete ne samo da razumete, već i da vidite kako su živeli naši preci, kako su našli zajednički jezik sa prirodom, u koju su se uronili i kako su jednostavno znali kako jednostavno egzistirati na potpuno gluhim i nepristupačnim mjestima, ali i iskoristiti moć, nepoznate prilike koje su im dale ova mjesta.

Na rastanku Svetlana nam daje da pijemo sok od breze. "Ove godine nije dovoljno", žali se ona, "sakupljeno je samo pet kofi" …

* * *

Dalje, put je vodio do mjesta antičkog naselja Ramenye. Po još mokrim tajga putevima, koje je razbio Ural, mogli smo da vozimo terencem samo prvih pet kilometara. Stigavši do rezervisanog račvanja, shvatili smo da se dalje može kretati samo pješice …

Ime Ramenye, kada ga čujete prvi put, deluje poznato, kao da ste ga davno znali, a onda zaboravili. Ima nekoliko tumačenja. Tradicionalno se vjeruje da riječ "ramenie" potiče od staroruske riječi "ramen" - "oradivo zemljište obraslo šumom" ili "oranica očišćena od šume". Dijalekatski rječnici i rječnici narodnih dijalekata daju nešto drugačije tumačenje: "ramen", "ramen" u većini krajeva znači "velika gusta šuma", "močvarna šuma", "ivica šume". Ako uzmemo u obzir leksemu "okviri", onda slika postaje prilično zanimljiva. Izuzetno je čest u Bibliji i, prije svega, odnosi se na razne visine: planine, brda, visine. Na hebrejskom, okvir znači "visina". Na stranicama Starog i Novog zavjeta možete pronaći mnoga mjesta povezana sa leksemom "Ram": gradovi Rama, Ramaphem, Ramafim-Tsefim, Ramat-Lehi, Ramat-Mitsfa. Brojna biblijska imena zadržavaju značenje "visokog", kao što su Ram i Ramai. Na tradicionalno biblijskim teritorijama i dalje su očuvani toponimi sa istom svetom osnovom, na primjer, Ramon - planina i istovremeno korito presušene rijeke. Među staroegipatskim imenima može se naći i "ovan" - Ramzes. U arapskom jeziku možete pronaći i mnoge riječi sa zajedničkom jezičkom osnovom "ovan", koje se mogu naći u brojnim toponimima, na primjer, u nazivu svetog muslimanskog praznika Ramazana ili u arapskom nazivu za sazviježđe Strijelca. - Rami.

Pravo značenje riječi Ramenye mogli smo razumjeti samo ako dođemo do ovog mjesta, vidjevši svojim očima šta su naši preci ubacili u ovaj koncept. Ruta od osam kilometara duž tajga puta pokazala se izuzetno lakom i ugodnom.

„Zanimljiv incident dogodio se na ovom putu pre nekoliko godina“, započela je svoju priču Tatjana Kudimova. „Grupa turista odlučila je da ode u Ramenju i tamo održi nekoliko drevnih rituala. Kada su stigli do sredine puta, primetili su da je tačno na sredini puta neko posadio pečurke, velike, lepe. Bilo je evidentno da su ukopani sasvim nedavno. Skoro do Ramenja, neko nepoznat je kopao šumsku poslasticu ispred grupe. Nisu im našli tragove, a pečurke su se uveče sa zadovoljstvom pržile na vatri. Noću su se u blizini šatora čuli neobični zvuci, kao da je neko prišao kampu i sjedio i promatrao ljude. Postojao je osjećaj pogleda i bliske pažnje. Čuda se vole tako šaliti, a ako im se osoba sviđa, mogu je počastiti gljivama…"

Tokom razgovora nismo primetili kako smo otišli na ivicu šume i završili na beskrajnom otvorenom prostoru, put je išao uzbrdo, gde je sunce već sijalo, činilo se da se penjemo u nebo. Stigavši do vrha, našli smo se na vrhu visokog brda sa ravnicom od nekoliko hektara. „Različito tumačimo reč Ramenye“, rekla je Tatjana. - "Visoko mesto obasjano suncem, jer RA je sunce!" Zaista, otvoreni prostor je bio dostupan sunčevoj svjetlosti cijeli dan, a mjesto za naseljavanje ovdje je bilo vrlo zgodno. S lijeve strane uzdizalo se još jedno malo brdo ravnog vrha, odlično mjesto za izgradnju svjetiljke ili osmatračnice. Očigledno smo razmišljali kao naši preci, jer smo, popevši se na njega, u centru našli veliko pravokutno udubljenje 10 × 10 metara, koje bi moglo biti ostaci kuće ili druge građevine.

Od ove tačke tajga je bila vidljiva uokolo na desetine kilometara. Ispod, stotinak metara od nas, vijugavom trakom se prostire korito suve reke. Spuštamo se, s desne strane uočavamo vještačku zasićenost koja prelazi rijeku - nekad davno ovdje je bio trajekt ili brana. Skrećemo se na padinu s koje smo se upravo spustili i zaleđeni iznenađeni - ona kao da je poredana duž ljenjira u pravilne geometrijske oblike formirane od zaraslih žljebova, raznobojnih trava i redova žbunja i drveća. Sav ovaj sistem formira precizne geometrijske oblike, koji ukazuju na to da su nekada davno postojale kuće, postojali putevi i staze. Možete okvirno procijeniti starost - sudeći po veličini drveća, ovdje raste barem jedno i pola stotine godina…

"Takvih mjesta ima mnogo na našem području." - nastavila je svoju priču Tatjana. “Ne znamo više ko je u njima živio, možemo samo nagađati po nazivima mjesta. Ali Ramenye se oduvijek povezivalo s naseljem Chudi …"

* * *

Aleksej, kustos muzeja Požvinski, izneo je malu prozirnu kutiju: "A sada ću vam pokazati nešto što nikada sigurno niste videli… vampirski zub." Prvobitni skepticizam je odmah nestao kada je stavio kutiju na sto ispred nas. Ispod prozirnog stakla na tkanini ležao je naizgled običan ljudski zub, ali najneobičnija stvar kod njega bila je njegova veličina i oblik. Izgledao je kao prednji gornji očnjak čovjeka, ali je bio za jedan i po veći, oštriji i širi, kao oštrica lovačkog noža.

Aleksej je pronašao ovaj neobičan artefakt nedaleko od drevnog groblja. Zub je ležao na pijesku, očito ga je struja odnijela na obalu. Predviđajući pitanje koje se pojavilo u našim glavama, Aleksej je objasnio: „Postojala je tradicija spaljivanja mrtvih, tako da nisam mogao da nađem nijednu drugu kost. Ali ako je to zaista bio zub neke neobične osobe, onda bi ga mogao "izgubiti" pod sasvim drugim okolnostima. U legendama i pričama možete pronaći reference na činjenicu da su vampiri i gulovi mijenjali svoje "radne" zube, ispadali su vremenom, a na njihovom mjestu su izrasli novi jači."

Aleksej se već nekoliko godina bavi arheološkim istraživanjima u oblasti Pozhva. Neki od njih se pojavljuju u njegovim snovima, zatim ih pronalazi i, po pravilu, dolazi do nevjerovatnih otkrića. Svoje snove i vizije izražava na platnu, u njegovoj kancelariji svi zidovi su zauzeti slikama čija je glavna tema mistika i onostranost. Aleksej tvrdi da u blizini grada postoje „kapije“kroz koje se ide u paralelni svet.

Na naše pitanje da li su među lokalnim stanovništvom sačuvane drevne tradicije komunikacije sa duhovima elemenata, koje su bile prisutne u paganstvu, on je klimnuo glavom. Iscjeliteljica živi u susjednom selu, ali ona ne samo da liječi, već može biti i vodič u drugu stvarnost. Imala je neobičan slučaj, doveli su ženu na liječenje, koja je otišla u šumu sa pečurkama i nestala tri dana, a kada je otkrivena, poludjela je. Baka je izvodila tajne ceremonije, vraćala svijest ženi. I ispričala je neverovatnu priču. Ispostavilo se da je u šikari šume srela diva od pet metara, prozirno stvorenje, koji ju je pozvao u dubinu šume. Nije mogla odoljeti i otišla je s njim u tajgu. Žena nije uspela da se seti šta se dalje dogodilo…

* * *

U predjelu Usva skrećemo u šumu. “U blizini je još jedno neverovatno mjesto.” - kaže Tatjana. - "Pronin ključ. Početkom dvadesetog veka u našim krajevima je živeo seljak Pronja. Kažu da je bio veoma pohlepan za novcem, pokušavao je da pronađe svo blago. Prepoznao je nekoliko mjesta gdje je srebro moglo biti zakopano. Nekoliko godina sam kopao po gudurama i nizinama. I jednog dana, u jednu od rupa koje je iskopao, ušao je čist i hladan izvor. Da li je Pronja pronašao svoje blago, niko ne zna, ali je učinio dobro djelo za ljude. Izvor je od tada dobio nadimak Pronin ključ. Voda nije ljekovita. Mjerenja su vršena prije nekoliko godina, kažu - visok sadržaj srebra u vodi. Tako se ispostavilo da je Pronya pronašao svoje blago.” - Tatjana se smeje. - Ali nije nam jasno dato sve što želimo. Morate biti u stanju željeti…"

Ovdje se često dolazi, ključ je na kraju doveden u red, uređene šetnice, razvučen drveni oluk da bi bilo zgodno uzimati vodu. Pokušali su sve učiniti bez eksera i spajalica kako ne bi pokvarili ključ.

„Možete piti vodu“, kaže Tatjana. - „A ti možeš umočiti glavu. Kosa nakon ove vode postaje čista i meka, nijedan šampon je neće tako isprati."

Zauzvrat, uranjamo glave pod mlaz hladne vode. Hladno je, ali želim da stojim tako dugo, kao da voda spira umor i negativnost nagomilanu u gradu.

Vraćamo se gore, zbogom bacajući novčić u jezerce nastalo ispred ključa. Vratićemo se opet ovamo…

* * *

Mnoge originalne legende povezane su s okrugom Komi-Permyatsky. Ali najvažnije i najuzbudljivije su priče, mitovi i legende o susretima sa narodom Čud. Nema jasnog razumevanja odakle je ovaj narod došao i kuda je otišao, postoji samo uporna ideja o Čudu koji je otišao u podzemlje. Navodno, bežeći od ratova i istrebljenja, čuda su spuštana u zemunice koje su sami kopali tlo, a zatim blokirao ulaze. Ali ako malo razmislite o legendi, slika postaje jasnija - uostalom, zemunice bi mogle biti pećine koje vode do podzemnih skloništa-naselja. I mnoge neobične priče i neshvatljivi susreti povezani su sa pećinama na Permskim teritorijama.

Sve ove priče i legende moderna osoba, stanovnik velikog grada, doživljava, blago rečeno, neadekvatno. Ali samo dok ne uđe u atmosferu osamljenih šumskih naselja, dok ne pređe mnogo kilometara kroz rezervisanu tajgu, naći će se na mjestima drevnih naselja i hramova.

Prema pričama istraživača i lovaca, na sjeveru okruga Komi-Permyak, u oblasti Gain, još uvijek možete pronaći neobične bunare bez dna ispunjene vodom. Lokalno stanovništvo ni pod kojim okolnostima ne uzima vodu od njih, vjerujući da su to bunari drevnih ljudi koji vode u podzemni svijet.

Naša sljedeća ekspedicija će ležati u oblasti Gain, naoružani moćnim eho sondom, želimo pokušati izmjeriti dubinu bunara Čud, pokušavajući razotkriti još jednu misteriju ovih mjesta…

Autor - Nikolay Subbotin, direktor RUFORS-a

POGOVOR

Nedavno sam odlučio da pregledam fotografije sa ekspedicije Kudymkar. Gledajući noćne fotografije snimljene u oblasti Proniny Klyuch, primijetio sam čudna mjesta koja su ličila na lopte. Pošto sam povećao svjetlinu i kontrast nekih fotografija, iznenadio sam se kada sam pronašao sferne objekte, koji se obično nazivaju plazmoidima …